سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3

اطلاع از اظهار نظرهای نا.ب.خ.ر.د.ا.ن.ه. آقای مشائی آن قدر ناراحت کننده است که هر ایرانی را به واکنش وا می دارد، چرا که هر مسئولی، در هر کشوری، باید اظهار نظرهایش را بر اساس چیدمان اصول سیاست خارجی کشورش تنظیم کند و حق ندارد بر اساس نظر شخصی خویش اظهار نظر کند.
در جمهوری اسلامی به طریق اولی این مسئله صادق است. هر مسئولی با هر سمتی حق ندارد در مورد سیاست خارجی کشور از هر تریبونی اعم از رسمی و غیر رسمی  اظهار نظر شخصی کند چرا که فعلا با شخصیت حقوقی منتسب به وی شناخته می شود نه با شخصیت حقیقی اش یعنی هر موضع گیری آقای مشائی، به عنوان موضع یک مقام رسمی جمهوری اسلامی بازتاب پیدا می کند نه به عنوان یک شخص به نام آقای مشائی!
هر چند بعد از واکنشهای مقامات ایشان برخی از صحبتهایشان را تکذیب و بعضی را تصحیح نمودند ولی شدت مسئله آن قدر بالاست که در مورد اظهارات ایشان چند نکته لازم به تذکر است:
چرا که خط قرمزی رد شده؛

آقای مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور جمهوری اسلامی ایران در بیاناتی ناشایست و... در همایشی اظهار کرده بودند که:
ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست.این افتخار ماست. ما مردم آمریکا را برترین ملت های دنیا می دانیم و...
باید توجه داشت که؛
اولا، سیاست خارجی ایران امروز با ایران دیروز (بعد از انقلاب)در مورد اسرائیل هیچ تفاوتی نکرده و هنوز طبق نظر صریح بنیانگذار انقلاب، ( که چارچوب سیاست خارجی ما باید با توجه کامل به آن تنظیم شود) اسرائیل یک دولت غاصب است و تمامی یهودیان ساکن سرزمینهای اشغالی، در حکم سربازان رژیم غاصب صهیونیستی به حساب می آیند.
دوما، و بنا بر نظر امام (ره) هیچ دوستی ای میان ملت آزاده و غیور ایران، با مردم غاصبی که از نقاط مختلف دنیا در فلسطین جمع شدند تا یک ملت را آواره کنند و یک سیستم جعلی تحت عنوان اسرائیل راه بیاندازند نبوده و نیست و  نخواهد بود.(دقت کنید که نه از نام ملت استفاده می کنم نه از نام دولت، چرا که برای وجود دولت نیاز اولیه ای به نام ملت وجود دارد که برای نامیدن جمعیتی به نام ملت نیاز به وجود یک سرزمین است که متعلق به همان مردم باشد نه از راه غصب بدست بیاید که هیچ کدام در این مورد موجود نیست) خانه از پای بست ویران است. در گفتمان سیاسی جمهوری اسلامی هیچ گاه اسرائیل به عنوان دولت و ملت قلمداد نشده و نخواهد شد.
سوما،هیچ کارشناس جامعه شناسی و... ای تابه حال چنین اظهار نظری نداشته که "ما مردم آمریکا را برترین ملتهای دنیا می دانیم" واقعا جای اظهار تاسف دارد!!!
سئوال اینجاست که چه چیز یک ملت میتواند مورد افتخار و فخرش باشد که بر اساس آن بتوان ملت آمریکا را به آن مفتخر دانست؟سوابق غاصبانه ی تاریخیشان؟ یا مدل زندگی لیبرال صهیونیستیشان ؟کدام؟یادمان باشد آمریکا کشوری با سابقه ی کوتاه 400 ساله است که ایجاد آن با ورود غاصبانی از کشورهای متعدد به قاره آمریکا آغاز شد و ورودشان جز کشتار و جنایات فجیع علیه سرخپوستان ساکن آمریکا ثمر دیگری نداشت ، که این شیوه هنوز هم شیوه ی اجرایی دولت امریکاست که در هر کجا وارد می شوند جز جنایت و نا امنی ارمغانی ندارند مثالهای عینی آن در افغانستان و آمریکا به وضوح قابل رویت است.
البته بنده به این  قاعده معتقدم که "هیچ عامی نیست که تخصیص نداشته باشد" و قبول دارم که در کشوری که  ،به اذعان یکی از شهروندانش جنگل نامیده می شود انسانهای فرهیخته ای هم پیدا می شوند که انسانیت را معنا کنند ولی این نوشتار نسبت به گفته ها ی کلی آقای مشائی نگاشته شده.
چهارما، به گفته ی آگاهان، این سخنان به سرعت از سوی منابع خبری صهیونیستی و مخصوصا  رادیو اسرائیل پوشش خبری داده شده و به عنوان تغییر نگرش جمهوری اسلامی نسبت به اسرائیل و آمریکا قلمداد شده.
که این نکته دردناکترین نکته این جریان بوده.
در ادامه واکنشهای مقامات به این مواضع نسنجیده، حجةالاسلام احمد خاتمی در نماز جمعه ی این هفته صریحا مطالب را بیان و گوینده را مورد انتقاد قرار دادند، طوری که مردم 3 بار در میان سخنان کوبنده ایشان ندای تکبیر سر دادند، که جای تقدیر و تشکر دارد.
به هر حال از دولت اصولگرای عدالتخواه انتظار می رود که دولت را از وجود چنین عناصری تطهیر کنند چرا که با مبانی جمهوری اسلامی سازگاری ندارد و حتی اگر قائل به آن شویم  که اصل تفکر ایشان با مبانی جمهوری اسلامی و بنیانگذار انقلاب تناقضی ندارد، بازهم شخصی که اشتباهی به این فجاعت را مرتکب می شود و کل نظام را درگیر و باعث تشکیک در مواضع جمهوری اسلامی می شود، شایسته ی این مقام نیست.
بنابر این نیاز به اتخاذ تصمیم جدی در خصوص ایشان و اعلام علنی آن می باشد.




مطلب بعدی : یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک       




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir