سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3
نظرات


اعمال تبعیض در اجراء قوانین بین المللی به یک امر ثابت د رجامعه جهانی تبدیل شده ،صهیونیستها و حامیان آنها با نفوذ و حضوری که در مجامع قانونگذاری و اجراء قوانین بین المللی دارند قوانین را در مورد منافع خود و هم گروهانشان با رای و نظر خود ایجاد وتفسیر می کنند  .

برای مثال یک دهه به عقب برمی گردیم زمانی که هنوز انحصار هسته ای کشورهای صنعتی شکسته نشده :در سال 1994وقتی مجمع عمومی  سازمان ملل از دیوان بین المللی دادگستری  در خواست  می کند که رای مشورتی خود را در خصوص استفاده از سلاح های هسته ای در درگیریهای نظامی اعلام نماید که آیا استفاده از سلاح هسته ای در درگیری های مسلحانه مجاز است یا خیر ؟ دیوان پس از تامل 18 ماهه چنین رای می دهد که نه حقوق بین الملل قرار دادی و نه حقوق بین الملل عرفی استفاده از سلاحهای هسته ای را در در گیری های مسلحانه را منع نمی کنند و تنها برای خالی نبودن عریضه اعلام می کند که اصل تفکیک  در بمب گذاری اجراء می شود  یعنی غیر نظامیها در بمباران هسته ای نباید کشته شوند. البته خوانندگان محترم استحضار دارند که این کلام تا چه حد مزحک و بی معنا می باشد زیرا بمب اتمی که تا شعاع چند صد کیلومتری خود را خاکستر می کند   چگونه می تواند اصل تفیک را رعایت کرده و بعد از تشخیص نظامی از غیر نظامی تنها نظامیان را نابود کند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!


و مگر در جنگهایی که از سلاحهای مثلا متعارف استفاده شد این اصل تفکیک مورد توجه قرار گرفت که حالا در یک جنگی که در آن از سلاح غیر متعارف (بمب اتم)استفاده شود این اصل اجرا گردد، بمباران اتمی هیرو شیما و ناکازاکی  نمونه ای بر این مدعا است که.می دانیم قربانیان اصلی آن غیر نظامیان بی دفاع بوده اند.


پس از مجامع قانونی بین الملل جز دروغ ،اعمال تبعیض و تفسیرسلیقه ای قوانین  چیز دیگری نبایدانتظار داشت و حتی نمی توان به راهکارهای قانونی موجود در معاهدات بین المللی هم دل خوش کرد چرا که وقتی عاملان آن معاهده، مغرض باشند ازراه تفسیر سلیقه ای قوانین و ایجاد امواج تبلیغاتی منفی که در جریان انرژی اتمی شاهد آن بوده وهستیم راهی دیگر برای مقابله ایجاد خواهند کرد واین قسمت را برای دوستانی نوشتم که از اعمال ماده 10NPT (معاهده منع تکثیر سلاحهای اتمی )صحبت می کنند .


در این ماده آمده که اگر    Extra ordinary event (رویدادهای فوق العاده )رخ دهد به طریقی که حق و منافع عالیه کشورهای عضوNPT در خطر بیافتد آنها  می توانند طی ابلاغی از معاهده خارج شوند .


دوستان این گونه می فرمایند که وقتی اسرائیل اعلام می کند که سلاح اتمی دارد ،این اعلام موجب ایجاد رقابت تسلیحاتی بین کشورهای غیر عضو در NPT  می شود و باعث می شود بقیه این کشورها هم به دنبال سلاح اتمی بروندو این شرایط را در زمره همان   Extra ordinary event تفسیر می کنند که می تواند به خطری جدی علیه این کشورها تبدیل شود بنابر این بدون آنکه آب ازآب تکان بخورد از معاهده خارج شده و به کار خود ادامه می دهند.ولی باز هم تکرار می کنم که همه می دانیم ،این قوانین تنها خطوطی بر روی کاغذند که اگر بخواهد بر علیه استکبار استفاده شود مطمئنا سریعا تغییر معنا می دهد و یا قانون دیگر یا تفسیر دیگری جلوی این استفاده را خواهد گرفت.


لازم به یاد آوری است که این معاهده NPT یکی از ابزارهای ایجاد نظم نوین جهانی مورد نظر آمریکا بود یعنی تقسیم کشورها به دو دسته کشور های دارا و ندار در انرژی اتمی ، بدین صورت که بعد از تحمیل آن به کشورها هر کشوری که به این انرژی دست پیدا نکرده بود دیگر حق دست یابی به آن را نداشته باشد و تنها دست گدایی مقابل کشورهای صنعتی دارای این انرژی دراز کنند و البته این رویا تا زمانی بود که ایران به این انرژی دست پیدا نکرده بود و الحمدلله با رسیدن کشورمان به این انرژی،همه کشورها از این دام نجات پیداکردند چرا که در میان کشور های دارای این انرژی تنها ایران است که پیشنهاد همکاری در راستای دسترسی کشور های مسلمان و همچنین کشور های جهان سومی به این انرژی را به صورت صادقانه مطرح کرده است و این است که مقام معظم رهبری و مقامات کشورمان دسترسی ایران به انرژی اتمی را افتخار و قدرت تمام جهان اسلام معرفی می کنند چون این عاملی است برای شکوفایی کشورهای اسلامی نه تهدید بر علیه آنان.

 به هر حال سیاستهای دولت بعد از انتخاب دکتر احمدی نژاد پویای بسیار بهتری از دوره قبل پیدا کرده و در راستای حفظ منافع کشور اسلامیمان گامهای خوبی برداشته شده که جای قدر دانی دارد و البته ادامه این مسیر پر فراز و نشیب تنها با حفظ وحدت تمام گروههای سیاسی و عدم تضعیف دولت در این مسیر خطر ناک میسر می باشدو ان شاءالله با دیپلماسی فعال دولت در جامعه جهانی شاهد موفقیتها ی هر روزه و سر افرازی هر چه بیشتر میهن اسلامیمان باشیم.




مطلب بعدی : یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک       




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir