سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3

الحمدلله کما هو اهله

تعقیب و گریز پهپادهای آمریکایی در آسمان ایران تبدیل به صحنه دیگری از رویارویی آمریکا با کشورمان در یک سال اخیر شده است.

در سالگرد سرنگونی پهپاد RQ170 در آسمان ایران سپاه پاسداران اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دیگررا شکار کرده است. کاربرد واژه پهپاد یا همان پرنده هدایت پذیر از راه دور از 13آذرماه سال گذشته با اعلام خبر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح در شرق کشور رشد چشمگیری در ادبیات سیاسی و نظامی کشور داشت.

این سومین‌بار طی یک سال گذشته است که اخباری در مورد برخورد نیروهای ایرانی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی منتشر می‌شود.در مورد اخیر، هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی چند روز پیش با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشتزنی در منطقه عمومی خلیج‌فارس بوده که به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار شده است.

به گفته دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده و اینگونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز درمی‌آیند. پس از انتشار رسمی این خبر از سوی منابع نظامی کشورمان، مقامات نظامی و رسانه‌های آمریکا در رفتاری مشابه آنچه در جریان سرنگونی پهپاد RQ170 در آذرماه سال گذشته انجام داده بودند از در تکذیب درآمدند. فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در بحرین، دیروز اعلام کرد که این نیرو، هیچ هواپیمای بدون سرنشینی را از دست نداده است. در‌واقع ساعاتی پس از انتشار خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی، خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از منابع نظامی ایالات متحده گفتند که نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج‌فارس اخیرا هیچ پهپاد آمریکایی از دست نداده‌اند.

سه رویارویی با پهپادهای جاسوس
 پهپاد اسکن ایگل در 20ژوئن سال 2002در شرکت Insitu که یکی از توابع شرکت هواپیماسازی بوئینگ است تولید و در سال 2005توسط ارتش آمریکا به خدمت گرفته شد. تکنولوژی به‌کار رفته در این پهپاد تاکنون نمایش موفقیت‌آمیزی داشته و از آن برای انجام عملیات‌های جاسوسی در میدان‌های جنگ استفاده شده است.
یکی از نخستین میدان‌هایی که اسکن ایگل در آن به کار گرفته شد، جنگ عراق بود و در سال 2008نیز مجوز استفاده از آن در جنگ افغانستان صادر شد. سابقه درگیری با پهپادهای آمریکایی به دو نوع RQ170 و Scan Eagle محدود نمی‌شود؛ ‌ماه گذشته نیز سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا‌فضای سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در جمع خبرنگاران از شلیک پدافند ایران به پهپادهای آمریکایی خبر داده بود. این هواپیمای جاسوسی آمریکا از طریق سواحل جنوبی استان بوشهر وارد فضای ایران شده بود که با عکس العمل بموقع جنگنده‌های سپاه مواجه شد. به گفته سردار حاجی‌زاده این هواپیما از مدل NQ1 بوده و «علاوه بر اهداف نظامی در حال جمع‌آوری اطلاعات جزیره خارک و تردد نفتکش‌ها بوده است».

در جریان سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین RQ170 نیز مقامات کشورمان اعلام کرده بودند که این پهپاد جاسوسی متعلق به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا بوده و پس از ورود به مرزهای شرقی کشور هدف قرار گرفته است.گزارش‌های بعدی حکایت از آن داشت که ایران این هواپیما را با کمترین خسارت به زمین نشانده و با بررسی آن، ساخت هواپیماهای مشابه امکا‌ن‌پذیر خواهد بود. پهپاد سرنگون شده در شرق ایران از نوع رادار‌گریز بود و پس از آن مقامات آمریکایی با تأیید اینکه این هواپیما به‌منظور انجام مأموریت شناسایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی وارد فضای ایران شده بود، با اعتماد به نفس بالایی خواستار بازگرداندن آن شدند.

دریادار علی فدوی با اشاره به آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت‌های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج‌فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین‌ماه سال 1366حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و آنچه در 1.5سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده‌اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست. او تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار دارد.

الحمدلله علی کل نعمه کانت او هی کائنه

 




مطلب بعدی : یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک       




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir