سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3

سالهای گذشته پستی در مورد صهیونیست بودن مالک فروشگاه بنتون گذاشته بودم و ابراز تاسف کرده بودم که در چند جای شهرمون هم فروشگاه داره و برای افتتاح یکی از همین شعبه های جدیدش به ایران اومده بود.
چند روز پیش خبری از 20:30 شنیدم که بنتون در فروشگاههاش از مانکنهای جاسوسی استفاده میکنه. لازم دید اصل خبر رو اینجا بذارم تا شما بهتر متوجه سوء استفاده مالی و اطلاعاتی صاحبان این برند بشوید و بدونید که این فروشگاه ها بظاهر مشغول کار اقتصادی هستند و در باطن بدنبال آمارگیری های مختلف از کشورها و جوامع مختلفند که بعد دست مایه برنامه ریزی های سیاسی و فرهنگی هم دستانشان کنند.
کاربه جایی رسیده است که صاحبان فروشگاه های اروپائی و آمریکائی، دیگر به دوربین های مداربسته سقفی راضی نیستند. آنها آدمک هایی را میخواهند که درون چشمشان دوربین است و بدون اطلاع مشتریان از آنها تصویر می گیرند.
 به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه ایندیپندنت، شاید باورش سخت باشد اما مانکن های بی جان مغازه ها و فروشگاه ها شمارا زیر نظر دارند.

بنتون که یکی از برندهای مشهور در آمریکا است، از مانکن هایی استفاده می کند که تجهیزاتی در آنها به کار رفته که برای تشخیص اقدامات مجرمانه در فرودگاه ها از آنها استفاده می شود . بنتون از این مانکن ها برای تحت نظر داشتن مشتریان خود در فروشگاه ها استفاده می کند .

این فن آوری که I SEE نام دارد درون مانکن هایی که شرکت ایتالیایی ALMAX SPA تولید می کند ، تعبیه می شود . این مانکن ها اطلاعات مشتریان را همانند سیستم فروش آن لاین جمع آوری می کنند.

این تجهیزات 4 هزار یورویی ( 072/5 هزار دلاری ) می توانند حرکات مشتریان  ، میزان پولی را که خرج می کنند ، ورودو خروج مشتریان و خلاصه هرگونه تحرک دیگری را ثبت کنند .

اما بعضی ها نظر دیگری دارند . لوکا سولکا رئیس شرکت BNP Paribas که اجناس لوکس تولید می کند می گوید که این یک بازی مسخره و بیهوده است . یک مانکن نمی تواند یک انسان را زیر نظر داشته باشد .

فن آوری آلماکس در ظاهر و از بیرون بسیار معمولی و عادی است . آدمکی با  روکش پلی استر و چهره ای بی روح ؛ اما از درون این تنها یک آدمک نیست . با دوربینی در یک چشم ، اطلاعات چهره مشتریان راتجزیه و تحلیل می کند. درست مانند فن آوری که توسط پلیس استفاده می شود . این دوربین ، سن جنس و نژاد را به طور کامل تشخیص می دهد . 

میزان استقبال صاحبان کالاها و فروشگاههای لوکس از چنین فن آوریهایی نشان میدهد که آنها می خواهند میزان اندک رشد سود خود را که 245 میلیارد دلار بوده است افزایش دهند وکالاهای خود را بیش از پیش شخصی تر کنند.

شرکت bain&co پیش بینی کرده است که در انتهای سال 2012 رشد 5 درصدی را شاهد باشد ، رشدی که نصف سال پیش است .

اوشو اوکونوو مدیراجرایی شرکت luxe corp می گوید هر فن آوری که باعث شود هویت مشتریان برای فروشنده مشخص و معلوم شود ، خوب است . او می گوید این فن آوری ها باعث می شود تا تجربه خرید و فروش افزایش یابد . خریداران برندهای مشهور مشهور مشخص شود  وفروشنده این نوع کالاها درک درستی از خریداران خود بدست آورند . 

پیشتر فن آوری هایی که روی سقف نصب می شد ، مشتریان را زیر نظر داشتند. اما شرکت آلماکس با این آدمک ها شرایطی را فراهم آورده که بدون دیده شدن دوربین ، مشتریان تحت نظر باشند . 

این آدمک ها که از دسامبر سال گذشته وارد فروشگاه ها شدند ، اکنون در 3 کشور اروپائی و البته در آمریکا به کار گرفته می شوند .  
آلماکس می گوید یکی از اولین نتایج این آدمک ها ، این بود که در چند روز اول فصل خرید ، معلوم شد که مردان بیشتر از زنان خرید می کنند.

شرکت کلوتیر که در زمینه پوشاک فعال است نیز می گوید وقتی با استفاده از این      آدمک ها متوجه شد که کودکان و نوجوانان نصف وقت خود را در بعدازظهرها در این فروشگاه صرف می کنند ، خط تولید کودکان خود را به راه انداخت .

شرکت دیگری وقتی فهمید یک سوم بازدیدکنندگان خود ، بعد از ساعت 16 ، آسیایی هستند ، به همین خاطر بعد از این ساعت یک چینی را بعنوان متصدی فروش استخدام کرد .

شرکت بنتون فاش نکرده است که کجا و چگونه از این آدمک ها استفاده می کند . ماکس کاتانیس مدیر اجرایی آلماکس که 40 سال است دراین شرکت کار می کند ، از افشای نام مشتریان این نوع مانکن ها خودداری می کند . او فقط می گوید چهار شرکت بزرگ چندین آدمک سفارش داده اند .
شرکت بوربری و شرکت نورداستورم در لیست خریداران این نوع آدمک ها نیستند ، آنها سعی کرده اند که دیگر از فروش فیزیکی و حضوری فاصله بگیرند و از فروش اینترنتی همراه با فن آوری wifi ، آی پد و ... بهره بگیرند تا مشارکت مشتریان را افزایش دهند .
مقامات نورداستورم که یک فروشگاه زنجیره ای آمریکائی با بیش از 100 شعبه است می گویند شناسایی چهره مشتریان احتمالاً بسیار پیشرفته تر از چیزی که اکنون است خواهد شد .
با این حال کالین جانسون سخنگوی این فروشگاه می گوید ما همیشه نسبت به خطوط قرمز مشتریان خود حساس هستیم .

عده ای معتقدند تحت نظر گرفتن مشتریان و مردم ، تبعات قانونی دارد . قوانین آمریکا و اتحادیه اروپا اجازه می دهد که فروشگاه ها از دوربین ها برای مقاصد امنیتی خود بهره بگیرند اما باید وجوددوربین را طی اعلامیه ای به اطلاع مردم برسانند و به آنها بگویند که از آنها تصویربرداری می شود.

کریستوفر مسنو  یک حقوقدان فرانسوی می گوید: تصویربرداری و زیرنظر گرفتن مردم و مشتریان برای مقاصد بازرگانی وتجاری ممکن است باعث نقض این قوانین شوندو به منزله کوششی برای جمع آوری اطلاعات شخصی مردم بدون اجازه آنها تلقی شود .

او می گوید وقتی شما وارد فیسبوک می شوید ، قبل از اینکه ثبت نام کنید می بینید که آنها چه اطلاعاتی از شما می خواهند و با آن اطلاعات چه کاری میخواهند انجام دهند . اما وقتی وارد یک فروشگاه می شوید که اتفاقاً شما را زیر نظر دارد چه انتخابی دارید؟

اما کاتانیس می گوید که مشکلی برای فروش این آدمک ها ندارد . چون فن آوری آی سی هیچ تصویری را ذخیره سازی نمی کند .

حال باید دید بین فن آوری که کمک می کند و فن آوری که آزار می رساند چه فرقی وجوددارد .
البته اینطور جمعبندی خیلی استحمارگونه است. اگه واقعا اطلاعات رو ذخیره نمیکنه کارایی مد نظر سازندگان و سفارش دهنندگانش رو نداره
خلاصه که خبری بود محض اطلاع دوستان
 



مطلب بعدی : یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک       




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir