سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3
نظرات

 با اینکه نتیجه انتخابات به نفع اصلاح طلبها تموم شده احساس میکنم باید نکاتی از روند ناجوانمردانه اصلاح طلبان در حق همدیگر رو در حافظه وبلاگم ثبت کنم که حداقل یادمون نره که اینها فقط شعار اخلاق مداری و احیاء اخلاق رو میدن ولی در همین ابتدای کار برای رای آوردن همین اصل رو زیر سئوال بردن هر چند که آقایون اصولگرا در این مورد شاهکار زدن که تو پست بعدی از خجالت ایشان هم در خواهم اومد.

 اما داستان اصلاح طلبان؛

 در ابتدای ثبت نام کاندیداها و اعلام حمایت جناحها از کاندیداهای مد نظرشون، اصلاح طلبها در تریبونها و روزنامه های خودشون جناب آقای عارف رو به عنوان کاندید جناح اصلاح طلب معرفی کردند و جناب آقای روحانی به عنوان کاندید مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشتن و بقیه نفرات هم که یا اصولگرا بودن یا مستقل. بعد از گذشت چند روز از تبلیغات بنا به محاسبات خاص آقایون که از لحاظ ظاهر و بهره برداری های سیاسی و ... آقای روحانی شباهت بیشتری به روسای اصلاحات دارد فشار رو بر اقای عارف وارد کردند تا با زبون خوش خودش از گردونه انتخابات کنار بکشه اما با نهایت استقامت ایشون مواجه شدن. خودم تیتر درشت یکی از روزنامه هاشون رو خوندم که از قول آقای عارف -نزدیک به این مضمون-نوشته بود: اصلاح طلب میدان را خالی نمیکند. خلاصه به قول دوستان انقد زدنش که بره بیرون از گردونه اما دیدن نمیره تیر خلاصو زدن صبح فردای اعلام موضع آقای عارف برای ماندن در عرصه انتخابات روزنامه های اصلاح طلب با تیتر درشت اعلام کردند که :

 کاندید مورد حمایت اصلاح طلبان: روحانی

یعنی آقای عارف رو سنگ روی یخ کردن و همون شب خبر انصراف آقای عارف بصورت غیر رسمی پخش شد و فردا صبح بصورت رسمی در روزنامه ها زده شد و بنده خدا آقای عارف هم خودش رو از تک و تا ننداخت و گفت: بخاطر نظر رئیس اصلاحات کنار رفتم. در صورتیکه راه دیگه ای براش نگذاشته بودند.

خلاصه که آقای عارف که خیلی بیشتر از آ روحانی تو اصلاح طلبها محبوبیت داشت بخاطر لابی راست سنتی و اصلاح طلبان منفعت طلب قربانی شد. این هم داستانی واقعی از اخلاق مداری دوستان اصلاح طلب.




      
نظرات

 

دیروز تو دفتر بودم و ساعت کاری تموم شده بود که دکتر باقری زنگ زد و گفت کجایی؟ گفتم دفتر و کم کم دارم میرم گفت به کی رای میدی؟ گفتم جلیلی . گفت همایش حامیان دکتر رو نمیری .گفتم نمیدونم از صبح هی دل دل میکنم بین رفتن و نرفتن اگه پایی با هم بریم. خلاصه قرار گذاشتیم مترو و رفتیم.

 

همایش تو ورزشگاه وحیدنیا تو خیابون حافظ بود. ماشا الله جمعیت که مصداق ...ان تقوموا لله مثنی و فرادا ... -آیه 46 سوره سبا- شده بودند. و البته مصداق ثم تتفکروا ی بعدشم شدیم.

 

اولین سخنران حاج آقای پناهیان بود هم او که در بصیرت محوری در اندیشه هاش هیچ شکی نداشته و نداریم و اولین باره که انقدر صریح از نامزدی حمایت میکنن.

ایشون صحبتهای مهمی داشتند که مواضع ما رو در مورد دکتر جلیلی محکم تر از پیش کردندمثلا اشاره کردند که: 

 

  • *  جریان منحوس نهضت آزادی و سیاسیون سازشگر با نشان دادن چراغ سبز به غربیها موجب تحمیل جنگ به این ملت شدند. ولی هزین? آن را پابرهنه‌ها تحمل کردند؛ به جبهه رفتند و مجروح شدند و کشته دادند. ما اجازه نمیدهیم امروز سران سازش بحرانهای اقتصادی را به کشور تحمیل کنند و مردم مجبور به پرداخت هزین? آن و تحمل فقر بشوند.

 

  * ما آمده‌ایم چراغ‌های سبز به دشمن را خاموش کنیم تا از امنیت، استقلال، آزادی، رفاه، آرامش و آبادانی کشورمان دفاع کنیم./ اگر کسانی که اهل سازش هستند سرکار بیایند، فقر و بحران‌های اقتصادی بیشتر خواهد شد، چون دشمن به چیزی کمتر از نابودی ما رضایت نمی‌دهد./ آنها که اهل سازش هستند، باید بگویند چرا در زمان آنها تورم 49% در کشور ایجاد شد؟

 

  • * مقاومت و شخص آقای دکتر جلیلی در این انتخابات مظلوم واقع شدند./ این دروغ بزرگی است که ما بخاطر مقاومت تحریم شدیم. / یکی از دلایل افزایش تحریم ها این است که سیاستمدارانی از داخل چند سالی است که به دشمن چراغ سبز نشان می دهند. /اگر به گوش مستکبران برسد که سازشکاران در ایران رأی آورده‌اند، تحریم‌ها شدیدتر و بحران اقصادی بیشتر خواهد شد. 
    {آرمانگرا:مثل پذیرش تعلیق در دوران آقای روحانی ک تحریمها به قوت خود باقی ماند و با پذیرش فشار قلدرانه آنها از حقوق مسلممان محروم ماندیم} 

 

  • * اگر ما از هسته‌ای کوتاه بیاییم، پس‌فردا باید درچاه‌های نفت را ببندیم، روز بعدش کارخانه‌ها را تعطیل کنیم، و روز بعدش تروریست‌هایی که درسوریه جنایت می‌کنند، به کشور راه بدهیم تا به نوامیس ما تجاوز بکنند. ما به رئیس‌جمهوری رأی می‌دهیم که از همه محکمتر شعار مقاومت سر داده است./ جلیلی هیچگاه در برابرآمریکا و استکبار کوتاه نخواهد آمد.

 

  • *از ایرانیان خارج از کشور خبر می‌رسد که موجی از حمایت دکتر جلیلی در میان دانشجویان ایجاد شده است. چون تنها گفتمان مقاومت است که مای? افتخار ایرانیان در سراسر جهان است.

 

  • * دشمنان ما انتخاب جلیلی را یک فاجعه اعلام کرده‌اند. ما می‌خوهیم انتخاب ما برای آمریکا و اسرائیل یک فاجعه باشد./ امروز هریک رای به آقای دکتر جلیلی مشتی بر دهان دشمن است.

 

  • * شما مردم حزب الله یک روز وقت دارید که اگر کسی نگران وضعیت اقتصادی کشور و به فکر معیشت است، او را راهنمایی کنید که به نامزد گفتمان مقاومت رای دهد. چون تنها با مقاومت وضعیت اقتصادی بهتر می‌شود.

 

  • * هر یک از شما باید به عدد انگشتان دست خود رأی دوستانی که ابهام دارند را به سوی نامزد مقاومت هدایت کند. شما برای اینکار 24 ساعت بیشتر وقت ندارید.

 

 

 بعد از ایشون آقای آقا تهرانی صحبت کردند و به کثرت جمعیت حامیان دکتر جلیلی آنچنان که دور از انتظار بوده در سفرهای استانی اشاره کردند و ادامه دادند که دیشب به قائن رفته بودند از کثرت جمعیت شگفت زده شده بودند.

 

بعد از آقای آقا تهرانی، آقای میرشکاک یک شعر پرمفهوم ولایی-انقلابی سروده و بودن و همراه با تشویقات مکرر جمعیت ابیات رو خواندند .

 

و بعد از ایشان مادر شهید احمدی روشن صحبت کردند که حجت رو بر ما تمام کردند.

 
* ایشون بسیار قاطع و پر احساس فرمودند:در دوران جنگ شعار بسیجی می‌جنگد، می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد، سر می‌دادند، همه می‌دانیم که جنگ ما با ابرقدرت‌ها جنگ نان نبوده و جنگ شرف، ایمان و آزادگی بوده است.

* صدیقه سالاریان مادر شهید احمدی‌روشن گفت: کسانی که دم از سازش می‌زنند، همچون ما از طبقه سوم نیستند و چیزی را از دست نداده‌اند. ما برای انرژی هسته‌ای بالاترین بها را که خون فرزندانمان بود، پرداختیم.

* مادر احمدی‌روشن جمله ای رو گفتن که من خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم گفتند: زمانی که خبر شهادت مصطفی که تک‌پسر من بود را به من دادند، و همه وابستگی شدید من، به او را میدانستند، من به خاظر نظام و رهبر انقلاب خم به ابرو نیاوردم، چرا که همه می‌دانند که ما تا پیروزی نهایی راهی نداریم و اکنون در پشت خیمه دشمن هستیم، اگر برگردیم و پشت به دشمن کنیم، به خون شهدا خیانت کردیم.

 

 


* ایشان ادامه دادند: ما آمده‌ایم تا با همه شهدایی که از زمان انقلاب تا به امروز به شهادت رسیدند، بیعت کنیم که هیچگاه با دشمن سازش نمی‌کنیم مگر اینکه حقوق ما را به رسمیت بشناسد؛ چطور می‌شود که رژیم صهیونیستی تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای داشته باشد ولی ما از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم باشیم. 

* ایشون با انتقاد از کسانی که گفتند اگر در سانتریفیوژ‌های ما گاز به جریان بیفتد، زندگی مختل می‌شود، تاکید کردند: ما هزینه‌ای که باید می‌پرداختیم را پرداختیم و حالا که در نزدیکی پیروزی هستیم، نباید عقب بنشینیم. مگر ما از جانمان باارزش‌تر چیزی داشته‌ایم که بدهیم.

* مادر شهید احمدی‌روشن به نکته ای اشاره کردند که داد ما رو هم موقع دیدن مستند انتخاباتی حسن روحانی در آورده بود.انتهای مستند2 روحانی تصاویر شهدای هسته ای رو نشون داد و گفت یعنی من راه اینا رو ادامه میدم مادر شهید فرمودند:کسانی که دم از سازش می‌زنند و تعلیق در دوره اونها انجام شد، به چه حقی از عکس مصطفی استفاده می‌کنند.

 

 



* مادر شهید احمدی روشن ادامه دادند که ما بنا به گفته مقام معظم رهبری به کسی رای می‌دهیم که گفتمان انقلاب اسلامی را ادامه دهد و پیرو رهبری باشد، گفتند: هیچکدام از ما به خاطر مال دنیا و زندگی خوب انقلاب نکردیم. ما به دنبال سازش نیستیم.

* وی از مردم خواست که بصورت گسترده در انتخابات فردی را انتخاب کنند که اصلح باشد و به تفکر مقام معظم رهبری نزدیک‌تر باشد و آزادی‌‌ را بر نان‌ ترجیح دهد.

* مادر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه ما تا دیروز ساکت بودیم ولی بعضی از مسائل را که دیدیم، فهمیدیم که از سکوت ما سوءاستفاده می‌کنند، گفت: ما راهی را ادامه می‌دهیم که مصطفی رفت. اگر امروز مصطفی هم زنده بود، از جلیلی حمایت می‌کرد. 

*

*

 

مادر شهید احمدی روشن تاکید کردند: ما تا آخرین قطره خون پیرو حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستیم.

 

خلاصه که فارغ از مواضع دکتر جلیلی همین نکات اصولی و عقلی استاد پناهیان و نکات مادر شهید عقلانیت متعهدانه ای رو برای ما اثبات میکنه که اگه به کسی رای بدیم که گفتمان انقلاب و مقاومت رو درست فهم و عمل نکرده باشه، خسران دنیا + آخرت رو برای خودمون رقم زدیم.

 

                                                                           والسلام علی من اتبع الهدی

 

 

 




      
نظرات

بمناسبت پیام نوروزی حضرت آقا و تاکیدشان بر حفظ حرمت ایام فاطمیه و نامگذاری امسال به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،  بنده دو بیت شعر گفتم و توسط 2نفر از دوستان عزیزم تبدیل به احسن شد که تقدیم میکنم :
امسال تبرکش بنام زهراست     پس حرمت فاطمیه اش پابرجاست
با یاری حق، بگفته رهبرمان       امسال حماسه ها بسی بی همتاست

حضرت آقا اول فروردین در حرم مطهر امام رئوف (ع)  شاه کلیدهای بصیرت را در سال 92 به مردم آگاه و بصیر کشورمان هدیه دادند.
چند نکته خاص رو مشخصا ذکر کردم و مطالعه کامل بیانات رو هم در لینک منبع قابل دسترسی قرار دادم. 
* حضرت آقا به گروهی که همواره از پیشرفتهای ملت ایران ناخرسند هستند ، اشاره و تاکید کردند : این گروه که همان دشمنان ملت هستند از دو شیوه برای مقابله با پیشرفتها استفاده می کنند : 1-مانع تراشی عملی همچون تحریم وتهدید و مشغول کردن مسئولان ، نخبگان و ملت به کارهای فرعی وغیر اولویت دار 2- تبلیغات گسترده و پرحجم برای پنهان کردن پیشرفتهای ملت ایران و بزرگنمائی برخی نقاط ضعف.
ایشان سال 91 را از این منظر یکی از پرکارترین سالها برای بدخواهان ملت ایران برشمردند و افزودند: آنها هدف خود را فلج کردن وبه زانو درآوردن ملت اعلام کرده اند ، بنابراین اگر ملت ایران در مقابل همه این فشارها ، سرپا و بانشاط بایستد و به پیشرفتهای بیشتری دست یابد ، آنها بی آبرو خواهند شد .
 **رهبری سپس دو سوال را مطرح کردند:1- لانه اصلی توطئه برضد ملت ایران کجاست ؟ 2- دشمنان این ملت چه کسانی هستند ؟
حضرت آیت ا... خامنه ای در پاسخ به سوال اول تاکید کردند : مرکز اصلی توطئه ها بر ضد ملت ایران ، آمریکا است و امروز بعد از گذشت 34 سال ، هر گاه که نام دشمن برده  می شود ، ذهن ملت ایران به سرعت متوجه آمریکا می گردد . ایشان افزودند : مسئولان آمریکا باید در مورد این موضوع بدقت تامل کنند واز خود بپرسند که چرا ذهن ملت ایران در خصوص دشمن ، همواره متوجه  آمریکا است ؟
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در خصوص دشمنان ملت ایران ، خاطرنشان کردند :علاوه بر آمریکا که دشمن درجه اول و مرکز توطئه است ، دشمنان دیگری هم وجود دارند ، که دولت انگلیس خبیث از جمله آنها است ، اما از خود استقلالی ندارد و با دنباله روی، نقش مکمل دولت آمریکا را دارد .

*** حضرت آقا ، در این بخش از سخنان خود ، نکته ای را هم به  دولت فرانسه گوشزد کردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت فرانسه مشکلی نداشته است اما دولت فرانسه در سالهای اخیر و بویژه از زمان سارکوزی ، سیاست دشمنی آشکار با ملت ایران را در پیش گرفته است که این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و این کار ، غیرمدبرانه و ناهوشمندانه است .

****
ایشان به رژیم صهیونیستی نیز اشاره و خاطر نشان کردند: رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید . رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی  مبنی بر حمله نظامی به ایران ، تاکید کردند : اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .
*****حضرت آیت ا... خامنه ای خاطر نشان کردند :آمریکائیها دائماً برای این چند دشمن ملت ایران ، تعبیر نادرستِ "جامعه جهانی" را  بکار می برند در حالیکه " جامعه جهانی " بهیچ وجه درصدد دشمنی با ایرانی و ایران اسلامی نیست .
ایشان بعد از تبیین دشمنان واقعی و معدود ملت ، به تشریح اقدامات خصمانه آنها در سال 91 پرداختند و افزودند : آمریکائیها بر خلاف اظهار دوستی های ظاهری به ملت ایران ، از اوایل سال گذشته تحریم های شدید و گسترده نفتی و بانکی را برضد ایران آغاز کردند و اصرار دارند که با وجود این اقدامات خصمانه ، دشمن تلقی نشوند .
*****رهبر انقلاب اسلامی این سیاست را ادامه همان سیاست "پنجه چدنی زیر دستکش مخملی" دانستند و خاطرنشان کردند : آآنها بر خلاف این ظاهر فریبی ها ، حرکت برنامه ریزی شده ای را آغاز کردند و انتظار داشتند  بعد از چند ماه ، ملت ایران تسلیم زورگوئی آنها شود و دست از فعالیت ها ی فزاینده علمی خود بردارد اما آنچه که اتفاق افتاد خلاف خواسته و پیش بینی بدخواهان بود.
حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به اظهار خرسندی مقامات آمریکائی از تاثیرگذاری تحریم ها و اظهارات برخی مقامات ایرانی در این ارتباط ، افزودند : تحریم ها اثر گذاشته اما آن اثری را که آنها بدنبال آن بودند ، نداشته است.
ایشان خاطر نشان کردند : اگر تحریم ها اثر گذاشته است ، علت آن اشکال اساسی در وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت است و بر همین اساس باید اقتصاد بدون نفت از  برنامه های اصلی و اولویت های دولت آینده باشد .

ایشان تاکید کردند : همه این فشارها و دشمنی ها بویژه تحریم ها در کنار برخی از آثار منفیِ آن ، آثار مثبت بزرگی نیز داشته است که مهمترین آن ، فعال شدن نیروهای درونی و استعدادهای ملت ایران و تحقق کارهای عظیم و زیربنائی در سال گذشته است .
حضرت آیت ا... خامنه ای سپس به برخی از پیشرفتها و دستاوردهای بزرگ و زیربنایی سال 91 که در شرایط تحریم ها تحقق یافته است اشاره کردند و افزودند: کشف منابع جدید نفت و منابع جدید اورانیوم ، ایجاد و توسعه نیروگاهها و پالایشگاهها ، اقدامات زیربنائی در بخش راه و در حوزه انرژی ، دستاوردهای مهم علمی و فناوری از جمله پرتاب ماهواره ناهید و پرتاب کاوشگر پیشگام به همراه موجود زنده ، ساخت جنگنده فوق پیشرفته ، تولید داروهای حساس و نوترکیب، کسب رتبه اول در حوزه نانو فناوری در منطقه ، کسب مقام های برجسته علمی ، افزایش سرعت پیشرفت علمی ، رشد تعداد دانشجویان در کشور ، موفقیت های علمی در سلول های بنیادی و انرژی های نو و انرژی هسته ای ، بخشی از پیشرفتهای شگرف جوانان و دانشمندان ایرانی در سالی است که قرار بود ملت ایران بر اثر تحریم ها فلج شوند .
ایشان تاکید کردند : درس بزرگ موفقیت ها و دستاوردهای سال 91 ، این است که یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم ، فشار و سخت گیری دشمن به زانو در نخواهد آمد
.سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
******رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند : سال 91 ، در واقع یک میدان تمرین و رزمایشی بود که ملت ایران توانست توانائی ها و پیشرفت های خود را نشان دهد و در عین حال برخی نقاط ضعف را نیز بشناسد .
ایشان یکی دیگر از درس های سال 91 را مشخص شدن بنیه قوی کشور دانستند و خاطر نشان کردند: هر اندازه که بنیه کشور قوی باشد و مسئولان با وحدت وهمدلی و بر اساس تدبیر عمل کنند ، تاثیر اقدامات خصمانه دشمنان به حداقل خواهد رسید .
 رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه علاوه بر اقتصاد ، موضوعات مربوط به امنیت ، سلامت مردم ، پیشرفتهای علمی ، استقلال و عزت ملی نیز از مسائل مهم کشور هستند ، افزودند : ملت ایران با موفقیت های خود در سال گذشته ثابت کرد که وابسته نبودن به آمریکا و قدرتهای بزرگ نه تنها موجب عقب ماندگی نیست بلکه موجب پیشرفت می شود .
حضرت آیت ا... خامنه ای بعد از ارائه ارزیابی کلان از شرایط واقعی کشور درسال 91، دو نکته معطوف به آینده را با درس گرفتن از مسائل سال گذشته ، مورد اشاره قراردادند .
 خواندن دست دشمن از پیش و اقدام فعال و هوشمندانه در مقابل طراحی های او اولین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.

******حضرت آیت ا... خامنه ای در این خصوص افزودند : اقدام دانشمندان جوان ایرانی در تامین سوخت غنی شده بیست درصد راکتور تحقیقاتی تهران بمنظور تولید رادیو دارو ، یک نمونه از این پیش دستی های هوشمندانه است که باید به همه مسائل اساسی کشور تسّری یابد .
ایشان پیشدستی در کارهای عملی را وظیفه بزرگ اخلاقی و عاقلانه دولت ها ، صنعت گران ، کشاورزان ، سرمایه داران و کارآفرینان ، پژوهشگران،  طراحان  علمی و صنعتی ، استادان دانشگاهها، مدیران اقتصادی و پارک های علمی و فناوری دانستند و تاکید کردند: وظیفه همه این است که کشور را در برابردشمنان، مستحکم ، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیرپذیر کنند .
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند : این موضوع ، یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است .
دومین نکته ای که حضرت آیت ا... خامنه ای در این بخش از سخنان خود  به آن اشاره کردند ، موضوع پیغام های مکرر و اظهارات مقامات آمریکائی برای مذاکره دوجانبه بود.
ایشان افزودند: آمریکائی ها مدتی است که از طرق گوناگون پیغام می دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته ای هستند اما من بر اساس تجربه های گذشته به چنین گفتگوهائی خوشبین نیستم .
ایشان با یادآوری سیاست های خصمانه آمریکا بر ضد ملت ایران در 34 سال گذشته و شکست آن سیاستها تاکید کردند ، اگر این سیاستها ادامه پیدا کند باز هم شکست خواهند خورد.
********رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه اشاره کردند و افزودند : انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام اسلامی، مردم سالاری اسلامی، اراده ملی و آبروی نظام است .
حضرت آیت ا... خامنه ای مشارکت گسترده مردم در انتخابات را با اهمیت برشمردند و تاکید کردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور ، تهدیدهای دشمنان را بی اثر و آنان را نا امید خواهد کرد.
ایشان با تاکید بر ضرورت حضور همه جریانها و سلیقه های سیاسی معتقد به نظام اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: انتخابات مخصوص یک جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست بلکه وظیفه و حق همه کسانی که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند ، حضور در انتخابات است .
سلامتی حضرت آقا، صلوات
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: روی گردانی از انتخابات مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند .
حضرت آیت ا... خامنه ای ، رأی مردم را تعیین کننده نهائی در انتخابات دانستند و افزودند :تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیداها ، به فرد اصلح برسند .
ایشان با تاکید بر اینکه رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت ، خاطر نشان کردند : هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد ، نادرست است .
 رهبر انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند : مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت ها و اظهارات در رسانه های گوناگون از جمله پیامک های انبوهی که رواج پیدا کرده ،قرار نگیرند .
حضرت آیت ا... خامنه ای با تاکید بر لزوم تمکین همه در برابر قانون خاطر نشان کردند : حوادث سال 88 از آنجا آغاز شد که عده ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران ناپذیر بود.
ایشان افزودند : خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع هرگونه شبهه ای وجود دارد بنابراین همه باید به انتخاب اکثریت مردم ، تمکین کنند .
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده تاکید کردند : رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد ، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد .
حضرت آیت ا... خامنه ای افزودند : باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین ها در هر دوره نسبت به دوره های قبل باشد .
ایشان در پایان خاطرنشان کردند : کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی وارزشها، پایبند به منافع ملی ومعتقد به اداره کشوربا عقل جمعی و تدبیر باشند

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری




      

الحمدلله کما هو اهله

تعقیب و گریز پهپادهای آمریکایی در آسمان ایران تبدیل به صحنه دیگری از رویارویی آمریکا با کشورمان در یک سال اخیر شده است.

در سالگرد سرنگونی پهپاد RQ170 در آسمان ایران سپاه پاسداران اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دیگررا شکار کرده است. کاربرد واژه پهپاد یا همان پرنده هدایت پذیر از راه دور از 13آذرماه سال گذشته با اعلام خبر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح در شرق کشور رشد چشمگیری در ادبیات سیاسی و نظامی کشور داشت.

این سومین‌بار طی یک سال گذشته است که اخباری در مورد برخورد نیروهای ایرانی و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی منتشر می‌شود.در مورد اخیر، هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی چند روز پیش با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشتزنی در منطقه عمومی خلیج‌فارس بوده که به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار شده است.

به گفته دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده و اینگونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز درمی‌آیند. پس از انتشار رسمی این خبر از سوی منابع نظامی کشورمان، مقامات نظامی و رسانه‌های آمریکا در رفتاری مشابه آنچه در جریان سرنگونی پهپاد RQ170 در آذرماه سال گذشته انجام داده بودند از در تکذیب درآمدند. فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در بحرین، دیروز اعلام کرد که این نیرو، هیچ هواپیمای بدون سرنشینی را از دست نداده است. در‌واقع ساعاتی پس از انتشار خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی، خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس به نقل از منابع نظامی ایالات متحده گفتند که نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج‌فارس اخیرا هیچ پهپاد آمریکایی از دست نداده‌اند.

سه رویارویی با پهپادهای جاسوس
 پهپاد اسکن ایگل در 20ژوئن سال 2002در شرکت Insitu که یکی از توابع شرکت هواپیماسازی بوئینگ است تولید و در سال 2005توسط ارتش آمریکا به خدمت گرفته شد. تکنولوژی به‌کار رفته در این پهپاد تاکنون نمایش موفقیت‌آمیزی داشته و از آن برای انجام عملیات‌های جاسوسی در میدان‌های جنگ استفاده شده است.
یکی از نخستین میدان‌هایی که اسکن ایگل در آن به کار گرفته شد، جنگ عراق بود و در سال 2008نیز مجوز استفاده از آن در جنگ افغانستان صادر شد. سابقه درگیری با پهپادهای آمریکایی به دو نوع RQ170 و Scan Eagle محدود نمی‌شود؛ ‌ماه گذشته نیز سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا‌فضای سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم در جمع خبرنگاران از شلیک پدافند ایران به پهپادهای آمریکایی خبر داده بود. این هواپیمای جاسوسی آمریکا از طریق سواحل جنوبی استان بوشهر وارد فضای ایران شده بود که با عکس العمل بموقع جنگنده‌های سپاه مواجه شد. به گفته سردار حاجی‌زاده این هواپیما از مدل NQ1 بوده و «علاوه بر اهداف نظامی در حال جمع‌آوری اطلاعات جزیره خارک و تردد نفتکش‌ها بوده است».

در جریان سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین RQ170 نیز مقامات کشورمان اعلام کرده بودند که این پهپاد جاسوسی متعلق به سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا بوده و پس از ورود به مرزهای شرقی کشور هدف قرار گرفته است.گزارش‌های بعدی حکایت از آن داشت که ایران این هواپیما را با کمترین خسارت به زمین نشانده و با بررسی آن، ساخت هواپیماهای مشابه امکا‌ن‌پذیر خواهد بود. پهپاد سرنگون شده در شرق ایران از نوع رادار‌گریز بود و پس از آن مقامات آمریکایی با تأیید اینکه این هواپیما به‌منظور انجام مأموریت شناسایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی وارد فضای ایران شده بود، با اعتماد به نفس بالایی خواستار بازگرداندن آن شدند.

دریادار علی فدوی با اشاره به آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت‌های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج‌فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین‌ماه سال 1366حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس و آنچه در 1.5سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد را دیده‌اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست. او تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی‌های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار دارد.

الحمدلله علی کل نعمه کانت او هی کائنه

 




      
نظرات

«سید حسن نصرالله »دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد که پرواز پهباد حزب الله بر فراز سرزمین های اشغالی عملیاتی منحصر به فرد در تاریخ مقاومت در منطقه است.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که هواپیمای شناسایی که وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و در جنوب فلسطین و در مناطق حساس آن به پرواز درآمد و به نزدیکی منطقه دیمونا رسید، از سوی مقاومت اسلامی ارسال شده بود.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسن نصرالله در سخنانی که از طریق شبکه لبنانی المنار وابسته به حزب‌الله لبنان منتشر شد، گفت که سخن امروز وی اعلام برعهده گرفتن مسوولیت این عملیات "منحصر به فرد" بوده است.

وی این عملیات را عملیاتی بسیار منحصر به فرد و مهم نه تنها در تاریخ مقاومت لبنان بلکه در تاریخ مقاومت منطقه توصیف کرد و افزود: مقاومت لبنان هواپیمای شناسایی بسیار پیشرفته‌ای را از خاک لبنان ارسال کرد و نمی‌خواهیم که مشخص کنیم که از کجا به سمت دریا (پرتاب شده است).

 نصرالله ادامه داد:‌ این هواپیما مساحت 100 کیلومتر را بر فراز دریا طی کرده و سپس دیوار آهنین دشمن را شکسته است و وارد جنوب فلسطین شد و ده‌ها کیلومتر نیز بر فراز تاسیسات و پایگاه‌های حساس و مهم در عرض جنوبی به پرواز درآمد تا این که در نزدیکی منطقه دیمونا از سوی دشمن شناسایی و توسط نیروی هوایی اسراییل منهدم شد.

 وی گفت که این هواپیما بزرگ‌تر و مهم‌تر از هواپیمای مرصاد است که در سال 2006 از سوی مقاومت مورد استفاده قرار گرفت هم‌چنین این هواپیما ساخت روسیه نیست بلکه ساخت ایران است که از سوی کادر لبنانی متخصص در حزب‌الله لبنان مونتاژ شده است.

 

 دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که لبنانی‌ها باید افتخار کنند که چنین جوانان و دانشمندانی در اختیار دارند.

 او ادامه داد که این اولین بار در تاریخ جنبش‌های مقاومت است که در آن از هواپیمایی از این نوع استفاده می‌شود که تا عمق فلسطین و جنوب فلسطین اشغالی و هم‌چنین مناطق حساس آن نفوذ کرد.

نصرالله گفت که دستاورد این عملیات این بود که هواپیمایی تمام این مسافت‌ها را طی کند و تدابیر دشمن را بشکند و صدها کیلومتر در منطقه‌ای نفوذ کند که احتمال می‌رود پر از رادار باشد.

 وی افزود که برخی اسراییلی‌ها از شکست موضعی (ما) سخن می‌گویند و افتخارشان این است که حریم هوایی اسراییل نفوذناپذیر است اما الان این حریم شکسته شده است.

 دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد که سطح حیرت اسراییل در فهم و درک آن چه که در روزهای گذشته در رابطه به این هواپیما به وقوع پیوست، کاملا مشخص است.

 وی گفت که به‌کار اندازی این هواپیما و کنترل آن در مسیر درست بیانگر حرفه‌یی بودن کادر متخصص نیروهای مقاومت است و در این جا باید به این برادران مجاهد اشاره و از آن‌ها تشکر کنم. ما تنها بخشی از توانایی‌های‌مان را نشان دادیم و این امر از غافلگیری‌های وعده‌ داده شده ما کم نمی‌کند. اگر که ناچار شویم وارد جنگ شویم از مردم، حاکمیت و کرامت‌مان دفاع خواهیم کرد.

 

 نصرالله تاکید کرد که آن چه که به وقوع پیوست نشانه آن است که مقاومت توانایی پنهان کردن توانمندی‌هایش را دارد و می‌تواند آن را در زمان مناسبی نشان دهد. این از خصوصیت‌های مقاومت سری است.

 او افزود که این حق طبیعی ما است که اقدامات شناسایی دیگری را نیز به داخل فلسطین در زمانی که خواهان آن هستیم انجام دهیم و به اذن خداوند این اولین‌بار و آخرین بار نخواهد بود و می‌توانیم به واسطه نوع جدید این هواپیماهای شناسایی به هر کجا که می‌خواهیم برسیم.

 دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ما نام این عملیات منحصر به فرد را عملیات شهید حسین ایوب ( معروف به ربیع) که از پایه‌گذاران این تخصص در مقاومت بوده است و در این راه شهید شد، گذاشتیم. هم‌چنین نام این هواپیما را به نیت نام حضرت ایوب و جاودانگی نام شهید حسین ایوب " ایوب" نهادیم.




      
   1   2      >




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir