سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عکس 1 عکس 2 عکس 3

5 آذر در سال 1387 نیز فرا رسید. اگر حساب کنیم بیست و نهمین سالگرد تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) را به چشممان شاهدیم .الحمدلله علی کل نعمه کانت او هی کائنه

چند روزیه که رو این موضوع فکر می کردم که از چه زاویه ای در مورد تشکیل این لشگر 20 میلیونی که تشکیل آن آرمان پیر جماران بود بنویسم نتیجه فکر کردن ها مطلب حاضره.فکر کنم اگر بخوایم از یک جمعیت تشکیل شده (از هر نوعی و با هر تفکری)بنویسیم، مهمترین واولین نکته بحث که باید موردش مشخص بشه علت تشکیل آن جمعیت می باشد، چرا که فلسفه تشکیل اون ماهیت فکری و هدف غایی اون رو هم تعریف می کنه. در مورد بسیج اگر بخواهیم به فلسفه و چرایی و ضرورت تشکیل آن دقت کنیم باید به سیر تاریخی انقلاب از لحظه تولد توجه کنیم تا متوجه سلسله تهدیدات متوالی ای که اصل انقلاب را مورد تهدید قرار داده بود بشیم ،تهدیداتی که دشمنان انقلاب اسلامی با ترفندها و نقشه های مختلف برای ساقط کردن این حکومت اسلامی از لحظه تولد طراحی کرده بودند.چرا که بعد از مطالعه تاریخ متوجه می شویم که عدم تشکیل آن برای این انقلاب چقدر خطرناک بوده و آنگاه جای شکر داره به خاطر این لطف الهی.

پس شروع کنیم به مرور بعضی حوادث و جریانات بعد از تولد انقلاب اسلامی ایران؛

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 ایران اسلامی قائله های مختلفی را در درون خود شاهد بود ،دستگاههای سیاسی ،تبلیغاتی ،امنیتی و حقوقی و اقتصادی غرب بویژه آمریکا و حکومت صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی بسیج شدند.سفارتخانه ی آمریکا (بخوانید لانه جاسوسی)در تهران به ستاد هماهنگی میان نیروهای مخالف انقلاب مبدل گردید ،از فردای پیروزی انقلاب یعنی از 23 بهمن 1357 تحرکات تجزیه طلبانه آغاز گشت و نقطه اولیه ی تجزیه طلبانه کردستان بود،یک هفته بعد تحرکات تجزیه طلبانه در گنبد و ترکمن صحرا آغاز شد و به درگیری هایی انجامید که در آن چریک های فدایی خلق زیر پوشش((ستاد مرکزی شوراهای خلق ترکمن)) رهبری تحرکات را به عهده داشتند.کمونیستها به دنبال تجزیه ی مناطق مختلف در ایران بودند و در برابر نهال نوپای انقلاب از انواع روشهای جنایتکارانه استفاده می کردند و آمریکا و غرب در ظاهر تنها نظاره گر این واقعه بودند.در سوم اردیبهشت 58 گروه تروریستی فرقان با ترور تیمسار قرنی که از اعضای دولت موقت و یکی از کارشناسان شورای انقلاب بود، اعلام موجودیت نمود. درچهارم اردیبهشت 1358 روزنامه ها خبر درگیری های شدید در تبریز را منتشر کردند که حزب خلق مسلمان عامل اصلی آنها بود.

در خوزستان نیز گروهی به نام خلق عرب اعلام موجودیت نموده بود و به تحریک عراق به تحرکات تجزیه طلبانه اشتغال داشت.در شب یازدهم اردیبهشت 1358 آیت الله مطهری رئیس شورای انقلاب توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

آمریکا که در مقابل جنایات تجزیه طلبانه و تروریستی سکوت توام با رضایت را برگزیده بود در مقابل اعدام عناصری از حکومت شاه و ساواک که در جریان انقلاب فرمان قتل عام مردم را صادر کرده بودند برآشفت و به موضع گیری پرداخت .مجلس سنای آمریکا در 27 اردیبهشت 1358 با صدور بیانیه ای اعدام عناصر دستگاه شاه را به شدت محکوم کرد و اخطار شدید اللحنی به جمهوری اسلامی ایران داد.

در چهارم خرداد 1358به آقای هاشمی رفسنجانی سوء قصد شد.در 4 شهریور 1358 حاج مهدی عراقی و فرزندش هدف تروریستهای گروه فرقان قرار گرفتند و به شهادت رسیدند سپس آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز ترور گردید . در13 آبان 1358 بنا به تحرکات ضد امنیت ملی ایران که در سفارتخانه آمریکا در تهران انجام میشد دانشجویان پیرو خط امام(ره) در اقدامی هوشیارانه در فقدان یک جمعیت منسجم انقلابی دست به تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی ها در تهران زدند و امام (ره)مهر تاییدشان را به نامیدن ای حرکت به عنوان انقلاب دوم اعلام نمودند.

امام (ره ) با هوشمندی تمام 22 روز بعد از این حرکت یعنی در 5 آذر 1358ضرورت تشکیل بسیج به عنوان لشگر 20 میلیونی را اعلام نمودند تا در مقابل این همه تهدیدات داخلی و خارجی نیرویی منسجم با تکیه بر ایمان و با اهدافی بر پایه اسلام ناب محمدی (ص) و ایثار در راه حق تشکیل شود و ظهور آن منجی بشریت را با حفظ و حراست از شجره طیبه ی انقلاب اسلامی زمینه ساز شوند.

لحظه ی به ثمر نشستن بسیج نیز با فاصله ای حدود 9 ماه در شهریور1359 بود.آنگاه که دشمن بعثی نقشه ی ابر قدرتها را علیه انقلاب اسلامی در صحنه نظامی اجرا کرد و اگر هوشیاری آن امام سفر کرده در تشکیل جمعیتی بر پایه ی اخلاص و عمل به تکلیف نبود در موقع رویارویی با حمله عراق معلوم نبود که چه مدت برای تشکیل یک جمعیت منسجم برای دفاع از انقلاب و اسلام زمان لازم بود.

خلاصه که اگه با عینک انصاف به مسئله نگاه کنیم باید این ابتکار تشکیل بسیج را هدیه ای به یادگار مانده از اماممان برای حفظ روحیه ی انقلابی و اسلامی بر مدار اخلاص و ایمان در جمعمان بدانیم.

بر دشمن انقلاب و اسلام نفرین

بر روح خمینی و شهیدان صلوات




مطلب بعدی : یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک       




+ کمترین حرکت شیعیان ایران در حمایت از مردم بحرین و اعلام انزجار از کشتار وحشیانه این مردم مظلوم و متوقف کردن تجاوز به زنان شیعه ی بحرینی که ناموس شیعه به حساب می آیند امضاء این پتیشن است. www.petitiononline.com/ssi2011/petition.html



+ هر کس ازهرجاصبح بلندمی‌شودبگویدمن شورای نگهبان راقبول ندارم،‌من قانون اساسی راقبول ندارم،‌من مجلس راقبول ندارم،من رئیس‌جمهورراقبول ندارم،من دولت را قبول ندارم.نه!همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید،‌ولو برخلاف رای شماباشد. باید بپذیرید،برای این‌که میزان اکثریت است؛وتشخیص شورای نگهبان که این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست،میزان است که همه باید بپذیریم. (صحیفه امام جلد14صفحه378)

+ امام خمینی(ره):نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها...مردم که به قانون اساسی رای دادند منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ   |   Designed By Ashoora.ir